logo
 Pokrewne Mój serwis - księga gościjak się nazywa gra w której trzeba ustawiać kulkijak ustawić tapetę w Nokii N73 aby była całajak ustawic jasnosc wyswietlacza Sony eriksonjak przywrócić ustawienia fabryczne w Sagem myx-7Jak ustawic w CS 1.6 żeby same headshoty byłyjak ustawic swiatla w samochodzie Daewoo Matizjakie ustawienia routera w telefonach Podlaskichjak wlaczyc pokazywanie POI w ustawieniach GMXTJak przenieść ustawienia routera na inny komputerjak ustawić napięcia procesora w P4M
Mój serwis - księga gości


Temat: DIESEL vs BENZA
hehe Jak Disel dobrze chodzi to sie mowi ze chodzi jak benzyna Nie... Wtedy się mówi "ładnie klekocze". Poza tym bardzo trudno sprawić, by złą pracę diesla było słychać, a już napewno nie będzie chodził tak jak benzyna. W dieslu nie da się źle ustawić zapłonu, zawory nawet źle ustawione dzwonić nie będą. Zarżniętego diesla poznaje się po tym co puszcza z wydechu. Silniki wysokoprężne mają jeszcze sporo potencjału, i w miarę jak będą powstawały pompowtryskiwacze o wyższym ciśnieniu, diesle będą rosły w siłę.
Źródło: auto-motor-i-sport.pl/motoforum/index.php?showtopic=241



Temat: CHIPY
Wszystko zależy jaki masz silnik:diesel, benzyna, wolnossący czy turbo. Najlepiej chipami podkręca się osiągi w silnikach z turbo, zarówno benzyna jak i diesle, poprzez podniesienie ciśnienia doładowania i co za tym idzie ustawienia zapłonu dawek paliwa itp. (przyrost mocy 10-30%) W silniku wolnossącym sprawa jest dużo bardziej skomplikowana i droższa. Bez zmian mechanicznych w silniku, dzięki chipowi przyrost mocy jest do 8%....
Źródło: formardesign.fora.pl/a/a,54.html


Temat: Lpg do Diesla
tego nie lubi za bardzo. a własnie ze silnik bardzo to lubi w common railu wtrysk poczatkowy jest własnie po to zeby nie było gwałtownego uderzenia w trakcie zapłonu ropy w najnowszych rozwiazaniach jest na 7 wtrysków w jednym cylku spalania 1-3 wtrysków sterujacych 1 wtrysk główny i 1-3 wtrysków dopalajacych wszystko to zeby silnik chodził "miekko". i tak samo w tym ... pompie dmuchnac 1bar i tez bedzie fajnie:) co do gazu w dieslu to kompletna lipa, kiedys przerabiałem ten temat jak taki wynalazek mi majster podstawił na stanowisko to wierzyc mi sie nie chciało. diesel chodził na samym gazie miał dokladane swiece isktowe sygnał na cewke brał z czujników które były pokazkladane na rurki do wtrysków ogólnie system bardzo skomplikowany i bez sensowny chodzi tylko o to ze UE zakazała niby klekotom wstepu na hale produkcyjne gdzie pracuja ludzie powyzej jakijs tam liczby. gaz wiadomo jak dobrze ustawiony jest najbardziej przyjazny dla srodowiska ze...
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37329


Temat: Terminal
A ja to myslalem, ze TDI to maja jednak swiece zarowe i zaplon mieszanki paliwowo-powietrznej na poczatku jest wynikiem pracy wlasnie swiec zarowych i duzej kompresji silnika Diesle'a, a po rozgrzaniu silnika wynikiem samej juz temperatury silnika i duzej kompresji (w konfiguracjach ze swiecami zarowymi bo czesc silnikow w ogole ich nie ma) Tutaj masz szczegoly, ktorych nie bede przepisywal na forum bo to bez sensu http://pl.wikipedia.org/w..._dzia.C5.82ania Stad tez kwestia 'nie gasnacych' ropniakow bo jak juz silnik pojdzie w ruch z rozrusznika to zaczyna dzialac 'sam'. Stad tez brak przepustniczy w ropniakach bo ... panujacymi w cylindrze sie zapala Przepustnice sa do 'gaszenia'. Wtedy taka przepustnica odcina doplyw powietrza do cylindrow i ropniak gasnie BTW, nie opoznia i nie przyspiesza sie zaplonu jak w benzynie tylko ustawia sie moment wtrysku gdzie nie wyglada to tak rozowo jak w benzyniaku, ze sobie przyspieszysz, dasz wiecej paliwa i bedzie cacy
Źródło: streetwarriors.pl/forum/viewtopic.php?t=1456


Temat: [MK4] Endura DE i jej odpalanie
zaplonu:)...)czy nie wiem jak sie to nazywa w Dieslu jak bede jutro u mojego mechanika to sie dowiem dokladnie:) u mnie ustawil i jest ok...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=15447


Temat: [N14] Dusi sie jak jedzie i stoi
kilka: jeśli rozbierali silnik, zakładali nową uszczelkę, nowy pasek rozrządu - do ustawienia kąt wtrysku (źle ustawiony kąt skutkuje właśnie "wypadaniem" zapłonu i kopceniem w pewnym zakresie temp. oraz szarpaniem podczas...
Źródło: nissanzone.pl/viewtopic.php?t=818


Temat: Silnik Diesla i ustawienie zapłonu
Opel Astra 1993r 1.7D bez turbiny silnik oploski, Spalanie w miescie zaczyna sie od 9 litrow i niejest to normalne słyszalem ze to moze byc wina zle ustawionego zapłonu. Silnik na zimnym troche mocno klepie i czasem przy zmianie biegu szarpie troche jak by sie dusił, sprawdzałem czy są jakies wycieki i niema ,silnik tez suchutki wszystkich co mają orientacje w tym...
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=9526


Temat: paliwko
Silnik XJR pojedzie na 89 oktan - na granicy spalania stukowego - będzie miał wtedy największego powera, bo zapłon nastąpi praktycznie przed górnym położeniem tłoka. Przy zalaniu 98 teoretycznie paliwo zapala się później, przez co silnik powinien mieć mniej mocy, spalać mniej paliwa, ale za to będzie płynniej chodzić i teoretycznie korbowody nie dostają tak w tyłek. Aby wykorzystać potencjał 98, trzeba przestawić aparat zapłonowy na granicę stuku - zapłon ledwo przed górnym położeniem tłoka. Uzyskamy wtedy większego powera i NM niż na 95, ale jeśli zatankujemy przy takim ustawieniu 95, to silnik zacznie chodzić jak diesel ;] I zaczną kklepać zawory Aha i niestety takie ustawienie jest zależne od temperatury powietrza. Im niższa temp. tym spalanie stukowe występuje później i na odwrót
Źródło: yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=745


Temat: [850TDI] Zapala sie kontr. Lambda i ciężki rozruch na ciepło
takimi przypadłościami w swoim dieslu. Edit by Diverek Zmiana tytułu
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=1139


Temat: Rozrząd
obudził się ten co się nie zna, pewnie że jest wieczny: w dieslu fabryka dała do miliona kilometrów, czyli tak jak jest mowa do remontu silnika, bo tyle te silniki wytrzymują, ... a powiedz mi bracie jak ustawić zapłon w 190 2.3lit. 86 rok? na jakie znaki na kole patrzeć
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=920


Temat: zapłon/regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie czy ktoś ustawiał już może kąt wyprzedzenia wtrysku w silniku 2.0 diesel 72 km? Mam takie obajwy że pojawia się metaliczny nierównomierny stuk w pracy silnika,troszkę dłużej trzeba kręcić,szczególnie przy ciepłym silniku.No i leciutko kopci,na wolnych obrotach na siwo,a po dodaniu silnie gazu to na czarno.Końcówki wtrysków wymieniłem.Nie wiem co było wcześniej przy nim robione,ale kiedyś przy Fordzie gdy pomyliłem się przy wymianie paska rozrządu o jeden ząbek,był podobny dzwięk i trzeba było to ustawić.Tu może tylko pompa wtryskowa była wyciągnięta,a sądze że mógł ją ktoś przestawić przy zakładaniu o jeden frez.I tu rodzi się pytanie jak wygląda ewentualne ustawianie tego zapłonu i ile warsztaty średnio sobie za to cenią. Pozdrawiam
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=2636


Temat: [Nexia] Jakie są patenty na odkręcenie koła pasowego wału?
A czemu chcesz sprawdzać czy rozrząd jest dobrze ustawiony Bo samochodzik nie jeździ najlepiej, ma muła przy gwałtownym dodaniu gazu, wszystkie elementy zapłonu są wymienione na nowe, wtryskiwacze robią chmurki w ... dopuki wskazówka nie dojdzie do kropek na desce rozdzielczej to musze dłużej troszkę kręcić, później pali na dotyk nawet jak ostygnie - tu może to być wina czujnika temperatury silnika, a ... ważne ale klepie mi zawór na jednym cylindrze (na wolnych chodzi jak najzwyklejszy diesel), prawdopodobnie wytarł się wałek i dlatego - czy to może mieć znaczenie przy zaistniałej sytuacji?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7766


Temat: [Scenic I phI] Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d
czerski, no miałem na pompę źle ustawiony zapłon miałem pół zapłonu, wiec jak ktoś jedzie pasek rozrządu wymienić, niech se zapyta czy mechanik to umie robić, palenie mi sie poprawiło, choć jeszcze znalazłem najprawdopodobniej inna przyczynę to zasłabły akumulator, bo mam 50Ah a ten koleś od diesla powiedział ze 75Ah (bo chodzi o moc rozruchową akumulatorka )powinien być do tego silnika. koszt regulacji zapłonu -60zł
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=4548


Temat: Ile trudu musieliście włożyć w bunie...
motor za 1700. Po jakimś czasie któś mi powiedział że muszę ustawic zapłon bo coś jest nie tak mechanik uznał że muszę zrobić rozrząd bo pasek do niczego i rolka już...
Źródło: forum.maxbimmer.pl/viewtopic.php?t=6168


Temat: Czysty olej
Czarny olej zawsze świadczy o nienajlepszym ogólnym stanie silnika. Bo skąd olej robi się czarny? Od sadzy. Więc od nieszczelnego układu tłokowego, uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, lub złego ustawienia wtrysku/zapłonu. W dieslach zawsze olej szybciej się zrobi czarny, bo: 1/ ciśnienie w cylindrach jest ponad dwukrotnie większe niż w silnikach benzynowych 2/ paliwo zawiera więcej niższych węglowodorów 3/ temperatura spalania jest ... jeździć na takim oleju tak jak na czystym. Olej staje sie czarny lawinowo po kolejnych zmianach, bo węgiel ma tendencję do odkładania się w różnych miejscach silnika. Nalanie nowego oleju do takiego silnika spowoduje, że olej natychmiast zrobi się czarny. Nota bene - zmieniałem niedawno olej w Avensis 2.2 DCDI - pierwsza wymiana po 30 tys. Stary olej wyglądał jakby nalewany prosto...
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=1200


Temat: zwiekszenie mocy
Po pierwsze to powienieneś doprowadzic sam silnik do stanu perfekt, następnie możesz zrobić korektę fabrycznych ustawień zapłonu i przestawieniu faz rozrządu, co powinno zaowocować wzrostem mocy w całym zakresie obrotów. Pierwsze ... aby samochód łapał zimne powietrze, Układ wydechowy też powinien miec wiekszą średnicę niż seria no i przedewszystkimk nowy kolektor wydechowy, trzeba pamiętać aby dobrać odpowiedni układ wydechowy żeby nie zamulić silnika. Następnym etapem powinno być usprawnienie układu paliwowego i precyzyjne zestrojenie silnika, czyli na ustawieniu optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli aby to zrobic trzeba założyc wieksze wtryskiwacze paliwa, wydajniejszą pompe paliwa, która podniesie ... wiecej mocy niż mialbyś w 1,6, a jak nie lubisz diesla to kup 2.0 R5, tyle od demnie.
Źródło: mareaclubpolska.hostpark.pl/viewtopic.php?t=883


Temat: [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
...ale bryslukasz, to :,, Trudny rozruch może mieć wiele przyczyn. Generalnie rzecz biorąc do uruchomienia silnika potrzebne są dwie podstawowe rzeczy: iskra oraz paliwo. W pierwszej kolejności należy zatem sprawdzić, czy ... przewody WN, a także aparat zapłonowy i cewka są w dobrym stanie, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nie zaśniedziały styki przy czujniku temperatury płynu chłodniczego. Jeśli dodatkowym objawem jest włączanie się wentylatora chłodnicy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to na 100% winny jest ten czujnik. Inna możliwość to wadliwy silnik krokowy. Jeżeli nie zostanie po poprzednim wyłączeniu silnika ustawiony przez komputer wtrysku w pozycję "rozruch", to możemy mieć problem z uruchomieniem silnika. Ostatni trop to czujnik położenia wału korbowego. Jeśli jest uszkodzony, to cewka nie poda napięcia na rozdzielacz. Czujnik ten można sprawdzić mierząc rezystancję występującą pomiędzy jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie 1,1-1,7 kohm. Czujnik położenia wału znajduje się z tyłu silnika, przy połączeniu ze skrzynią i jest przykręcony do bloku jedną śrubką.'' dotyczy benzyny, nie diesla, skoro mówisz, że ten wiatrak Ci się załącza po przekręceniu stacyjki, to szukaj przyczyny od strony wentylatora, wtyczka, przekaźnik- tak nie może być, a czujnik w tym wypadku też nie ma na to wpływu, skoro na zimnym silniku też wiatrak sam się załącza [ Dodano: Wto Mar 23, 2010 23:41 ]
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=53300


Temat: Ustawienie zapłonu ...
Witajcie ! Długo by opowiadać co się działo z moim silnikiem (po zwykłej wymiance rozrządu). Trzech mechaników walczyło i wywalczyć nie mogło. Teraz jest już dobrze. Ale mam pytanie. Potrzebuje wartości na jakie trzeba do ustawienia zapłonu. Samochód R220SD silnik Diesla, rocznik 1998, silnik z turbiną normalną 85-86 KM (w zależności od źródła) Szukaliśmy w różnych katalogach i nic. Rover nie podaje...
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=6573


Temat: Ustawienie zapłonu ...
Trzech mechaników walczyło i wywalczyć nie mogło. Teraz jest już dobrze. Ale mam pytanie. Potrzebuje wartości na jakie trzeba do ustawienia zapłonu. Samochód R220SD silnik Diesla, rocznik 1998, silnik z turbiną...
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=6573


Temat: Mechanik samochodowy od silników diesla
poszukuje mechanika z prawdziwego zdarzenia który byłby w stanie ustawić zapłon w silniku diesla. ps. Proszę nie dawać zbędnych komentarzy
Źródło: forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=13742


Temat: [R75 2.0 cdt 1999] zamienniki wentylatorów
Brylant, jeśli klimatronik masz ustawiony na AUTO to będzie się włączał już po przekręceniu kluczyka na zapłon, o ile masz diesla, nie wiem jak jest w benzynie. Przy włączonym trybie ECON nie powinien się włączać do puki nie włączysz klimy lub nie zagotujesz silnika
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=43113


Temat: Diesel czy benzyna?
Obroty to już, Grzesiu, zależą od charakterystyki danego silnika.. Będąc w Niemczech w zeszłym roku było mi dane przejechać się Smartem Roadsterem.. Niby nic szczególnego, gdyby nie mały emblemat z tyłu mówiący BRABUS. Silnik V6 (najlepsze jednostki, zaraz obok V8 - mniam) Bi-Turbo, który prawdziwą moc rozwija, gdy wdepniemy go na jakieś 6.500 obrotów. Co do samych silników - diesle nowej generacji ... - silnik był zimny, ale już po kilkunastu sekundach kulturą pracy nie odbiegał od benzyniaka. Zależy tez, czy mówimy o tym, co słychać w kabinie, czy o dźwiękach, które usłyszymy, gdy wsadzimy głowę do przedziału silnika. Na moje szczęście nowe Bravo jest tak wyciszone, że w środku można sobie pozwolić na drzemkę, jadąc przy tym 120 km/h (oczywiście będąc pasażerem). Benzyniaki - nie mam w sumie nic przeciwko, ale coraz mniej możemy uraczyć samochodów z silnikami V8 - teraz wszystkie konstrukcje są maksymalnie wyżyłowanymi jednostkami z dwoma wałkami rozrządu, czego osobiście nie akceptuję ... gęsto ludźmi, którzy są w biznesie.. Dostałbym po uszach od braci "F", gdybym znów smęcił, że gaz to ZŁO.. Dobra, wiem, że silnik benzynowy może spalić WSZYSTKO, wystarczy tylko odpowiednio ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.. Dobra, wiem, że LPG jest tańsze (chociaż, jak na frakcję beznynki jakoś teraz nie tanieje).. Dobra, wiem, że teraz konstrukcje są bezpieczne.. Ale mimo wszystko nie byłbym w ... dla tego paliwa produkowane (jak Panda CNG).. A diesel? Diesel to paliwo szatana, mimo wszystko jednak ludzie coraz częściej po nie sięgają, mimo tego, że samochody z tymi silnikami są droższe. Jest jedna rzecz, Tomku, której nie przebijesz, dopóki nie będziesz posiadał silnika z Veyrona - moment obrotowy. W silnikach diesla, gdzie nie ma turbolaga, naciskasz i jedziesz.. Na każdych obrotach, na każdym biegu. Nigdzie nie dostaniesz takiej elastyczności. I to już w głupim silniku 1,1 z Kii Picanto.. Diesel rulz!
Źródło: oaza.sie.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=448